Inför hemmamatchen mot Trelleborgs FF

Det har gått tre veckor sedan senaste hemmamatchen på Behrn Arena och i morgon har det äntligen blivit dags igen. Klockan 19.00 tar ÖSK emot Trelleborgs FF i den 13:e omgången av Superettan.

KÖP BILJETT Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Truppen
1. Malte Påhlsson
2. Tobias Bjørnstad
4. Erik McCue
5. Jesper Modig
6. Sebastian Crona
7. Elias Barsoum
8. Mohammed Saeid
9. Peter Gwargis
10. Victor Backman
11. Samuel Kroon
12. Theodor Hansemon
13. Daniel Strindholm
14. Hamse Shagaxle
15. Niclas Bergmark
17. Kalle Holmberg
22. Lucas Shlimon
27. Valgeir Valgeirsson
28. Adam Bark

Ej tillgängliga till matchen är Linus Alperud som är skadad.

Huvudtränare Christian Järdler
– Vi har just nu ett bra skadeläge som gör att det är stor konkurrens om platserna i truppen. Dessutom kommer vi till matchen med samma trupp som senast vilket jag tror är första gången det är så i år. Vi är alla medvetna om att det är en viktig match i morgon och vi har fått en bra träningsvecka med pigga killar som är väl förberreda för matchen.

- Jag tycker att vi gjorde det bra i senaste matchen där vi skapade fler chanser än tidigare och släppte till färre mot oss, men tyvärr fick vi inget för det. Vi hade en bra offensiv som vi vill bygga vidare på. I morgon förväntar jag mig en jämn och tuff match som så många Superettan-matcher är. Vi har bra koll på Trelleborg som kommer hit med en bra form och vinst senast, så vi behöver bli vassare i sista tredjedelen och ta vara på våra målchanser för att kunna ta tre poäng.

Trelleborgs FF
Trelleborg låg inför den 13:e omgången på en 7:e plats med 18 poäng. Laget har en bra form då man bara förlorat en av de senaste åtta matcherna, det mot serieledande Landskrona BoIS. Senast mötte man IK Brage på hemmaplan och vann med resultatet 1-0. Förra årets möten mellan lagen slutade båda oavgjort. Först 2-2 borta i en händelse-, blås- och vindrik match på Vångavallen, sedan 0-0 hemma på Behrn Arena i en inte lika målrik match. För Mohammed Saeid blir det att möta sitt förra lag då det var Trelleborg som han tillhörde innan han inför årets säsong återvände till ÖSK. Deras bäste målskytt denna säsongen är Hady Saleh Karim med tre fullträffar på tio matcher.

Matchen sänds på Max Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908