Peter Palmqvist förstärker akademin

Vi är glada att hälsa Peter ”Palmen” Palmqvist välkommen till ÖSK Fotboll.

Peter har en lång och gedigen fotbollserfarenhet och kommer senast från Degerfors IF där han varit Akademichef i fem år. Dessförinnan verkade Peter i många år i Nora BK, där han var med och gjorde en stor resa från division 6 till division 2 med NBK.

– Vi är glada att välkomna Peter till oss i ÖSK Fotboll. Peter kommer att bidra med sina tidigare erfarenheter kring just föreningssamarbeten och skolsamverkan, och ge oss extra kraft och fart inom dessa strategiskt viktiga områden. Peter har ett otroligt driv och är full av energi som jag tror kommer att många i Örebrofotbollen kommer att få ta del av under året, säger ÖSK Fotbolls VD/Klubbchef Jonas Lindegren

Nu förstärker ”Palmen” ÖSK Fotboll under 2024 där hans uppgifter kommer att bestå i att stärka samarbetet mellan ÖSK och örebrofotbollens föreningar, samt att lägga grunden för utökade skolsamarbeten. Båda uppgifterna är prioriterade områden i ÖSK:s långsiktiga strategiplan

– Det ska bli väldigt kul och inspirerande att få arbeta med de här frågorna i ÖSK. Det är en resa som jag varit med om tidigare i ett annat distrikt och jag hoppas kunna bidra med mycket av min erfarenhet därifrån. ÖSK ska vara motorn i arbetet med att få Örebrofotbollen att utvecklas tillsammans och att skapa en situation som gynnar alla föreningar, oavsett om man håller på med elit- eller breddfotboll, säger Peter Palmqvist.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908