Intervju: Nordin Gerzic

Förstora bilden

ÖSK egen trollgubbe Nordin Gerzic spräckte nollan mot AIK i den 29:e matchminuten. Därmed spräckte han även sin egen nolla.

Grattis till ditt första mål för säsongen, Nordin!

– Tack så mycket, det var skönt- Äntligen!

Du hade flera bra avslut idag, målsugen?

– Ja (skratt). Vi har tränat mycket kvickhet under uppehållet och jag känner att formen är på uppåtgående. Det gör att jag kommer till fler avslutningslägen än tidigare. Jag har även tränat mycket avslut och försöker skjuta lite extra efter varje träning.

Hur gick målet till?

– Jag satte ut en boll på Mackan och sen följde jag med upp. Jag såg att jag blev fri så jag vrålade allt jag kunde och fick ett bra pass. Träffen blev bra och jag trodde först den skulle gå in men istället träffade bollen Roni i magen och studsade tillbaka till mig så jag drog till på volley och den satt bra. Ett fint anfall och ett fint fotbollsmål.

Har du tänkt något på måltorkan som varit?

– Ja, man är ju en offensiv spelare så det är klart att jag tänkt en del på det. Lite press utifrån har jag väl känt men så ska det vara. ÖSK är viktigt för örebroarna och för mig är det en dröm att få representera klubben.

Idag var den nybyggda läktaren öppen för första gången, märktes det?

– Javisst, det gjorde det. Fansen ska ha en stor eloge för den fina inramningen, den gör det extra roligt att spela. Black Army är ju kända för att vara högljudda men jag tycker våra fans står upp mycket bra, det var riktigt kul att höra dem. Nya läktaren visar också att klubben är på väg framåt och utvecklas. Det är väldigt positivt.

Vad tror du om höstsäsongen?

– Tror den blir riktigt bra. Vi har ett bra lag med många bra spelare och bra tränare. Vi är på väg mot något stort hoppas jag.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908